Telian asiakaskirje

Moikka, älä puhuttele asiakasta näin

Monelle on varmasti käynyt selväksi, että Sonera ja Tele Finland ovat nyt Telia. Tämä on kerrottu meille pääsiäismuna-aiheisilla tv-mainoksilla, ulkomainoksilla, lehtimainoksilla ja muilla mainoksilla. Minä asiakkaana sain oikein kirjeenkin kotiin.

Moikka, Sonera ja Tele Finland ovat nyt Telia.

Miksi, oi miksi, yritys aloittaa asiakaskirjeen sanalla ”Moikka”? Olen nyt pari yötä tätä miettinyt, mutta en vieläkään tiedä.

Me emme Telian kanssa ole ystäviä, kavereita tai puolituttuja. Olemme palvelutarjoaja ja asiakas. Asiakasta kuuluu mielestäni tervehtiä vähintään puolimuodollisesti, joten ”Moikka” ei käy.

Toisekseen, tällä informaatiotulvan aikakaudella kannattaa muutenkin miettiä, miten tekstinsä otsikoi. Moni lukee vain ja ainoastaan otsikon. ”Moikka” ei kerro kirjeen sisällöstä mitään. Ei jatkoon. Kirjeen formaattiin olisi täysin sopinut nostaa otsikkoon kirjeen tärkein asia. Sonera ja Tele Finland ovat nyt Telia. Jaahas, no miten mahtaa vaikuttaa omaan elämääni? No luenpa eteenpäin, jospa se vaikka selviäisi.

Jatkoa seurasi. Sain nimittäin matkapuhelinlaskuni sähköpostitse. Arvaatte varmaan?

Telian sähköposti

 

 

 

 

 

 

 

 

Pieni myönnytys pitää Telialle kuitenkin tehdä. Viestintähän on johdonmukaista. Asiakasta ärsytetään joka kanavassa samalla tavalla. Ja ainahan konsultti olisi voinut määrätä kirjoitusasuksi hienostuneesti ”Moicca :)”.